Wednesday, July 24, 2013

KERAGUAN BILA DITAWARKAN MENJADI AHLI SHAKLEE


Ha... ni jawab semua persoalan anda ye...

1) saya tak suka berniaga... 
sebenarnya, ia adalah salah 1 pilihan.. tak semestinya jadi ahli Shaklee tu mesti berniaga. melainkan dlm hati kecilnya ingin menambah pendapatan keluarga. ada orang jadi ahli sebab dia nak harga murah/ harga dealer. sbb harga dealer jauh lebih murah dr harga jualan runcit.

2) alah, nnt nak kena renew setiap tahun..
Shaklee tidak mengenakan yuran tahunan. cuma RM65 seumur hidup.

3) susahla nak oder barang, bukan ada stokis @ kedai yang jual...
Jgn risau, saya sebagai upline akan menjaga kebajikan anak2 di bawah kelahiran saya. hanya perlu bank in/ transfer duit ke akaun saya. saya akan call & membuat pesanan barang anda, membayar kemudian memohon pihak Shaklee membuat penghantaran terus ke alamat anda.

4) apalah untungnya saya jadi ahli, saya boleh dapatkan barang dgn harga dealer pun skrg..
memang, memang ada Independent distributor menjual dgn harga ahli, malah saya pun mempamerkan no id saya untuk memudahkan urusan pelanggan membelinya sendiri di mana2 cawangan. apa yang perlu anda tahu, Shaklee menyediakan bonus untuk semua ahlinya setiap kali berbelanja. jika anda rancang pembelian anda untuk 2bulan sekali, pasti anda akan merasai manfaatnya.

Contohnya; jika selama ini anda membuat pesanan brg shaklee sebanyak rm250 setiap bulan. saya sarankan anda terus membuat pembelian untuk dua bulan iaitu rm500 untuk bulan Jun & Julai. anda akan mendapat semula rm25 sebagai bonus bulan tersebut. Bulan Julai tak perlu beli. buat pembelian pada bulan Ogos pula. semakin banyak anda membeli, semakin meningkat % bonus anda. apatah lagi kalau anda berkongsi kebaikan Shaklee dgn sedara-mara, rakan2 dan jiran2..

Selain itu, Shaklee juga ada menyediakan insentif lain untuk mereka yang serius berniaga iaitu Manfaat Wang Tunai, Kereta, Percutian @ Umrah..

5) RM65? gulp.. sayangnya duitku..
RM65 untuk mereka yang xde bajet.. kalau ada bajet lebih.. beli barangan Shaklee berjumlah RM620 atau 200 uv.. makanya Free Registration.. belian untuk 2bulan.. ok la tu..

6) ada ke orang nk bimbing saya berniaga nanti?
jgn risau, di Shaklee kami sangat menjaga hubungan antara upline & downline.. semua downline akan dibimbing bukan shj cara berniaga, tapi juga cara pemakanan vitamin, strategi pemasaran dan banyak lagi. tanya saje di page/ group.. insya Allah Master Coordinator akan membantu anda.

7) ni mesti downline buat kerja, upline yg dpt duit/ bonus besar..
Tidak begitu. upline perlu bekerja seiring dengan downline. jika upline tak bekerja, maka bonusnya tiada. sebab pengiraan bonus akan berdasarkan kepada Personal UV (PUV). tiada unsur penindasan terhadap downline.

ada lagi ke persoalan yang bermain di minda? ajukan/ pm saya di inbox..

semoga kerisauan anda dah semakin berkurangan. boleh berjumpa saya untuk daftarkan diri..

sekian, wassalam.


credit to kongsi rasa sihat

No comments:

Post a Comment