Thursday, December 19, 2013

Penjagaan Rambut


Kebaikan set penjagaan rambut ProSante Shaklee


Long Lasting Finishing Spray

a) “Medium hold” memastikan gaya rambut tidak berubah
b) Memberikan perlindungan UV
c) Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut

Revitalizing Shampoo

a) Melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
b) Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
c) Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya

Purifying Shampoo

a) Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
b) Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
c) Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur

Replenishing Conditioner

a) Perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
b) Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
c) Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi

Lightweight Conditioner

a) Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
b) Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
c) Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus

Nourishing Scalp Treatment

a) Menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
b) Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
c) Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
d) Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya.
e)Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak.
f) ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté



Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

Tuesday, December 17, 2013

Gejala Sakit Jantung


Penyakit Jantung


Penyakit-penyakit dapat mempengaruhi bagian mana pun dari jantung. Tetapi, penyakit yang paling umum adalah penyakit kronis pada arteria koroner yang disebut aterosklerosis. Karena itu, sakit jantung yang umum dikenal dan paling banyak diderita adalah penyakit jantung koroner atau penyakit arteria koroner. Penyakit ini paling sering menyebabkan serangan jantung pada seseorang yang bisa menyebabkan kematian. Penyebabnya adalah penyempitan pada pembuluh darah koroner, dimana pembuluh ini berfungsi untuk menyediakan darah ke otot jantung. Penyempitan disebabkan oleh tumpukan kolesterol atau protein lain yang berasal dari makanan yang masuk dalam tubuh. Penumpukan ini juga menyebabkan pembuluh darah koroner menjadi kaku. Kekakuan ini disebut sebagai aterosklerosis.

Aterosklerosis terjadi jika terjadi penumpukan plak atau timbunan lemak pada dinding-dinding arteri. Selang beberapa waktu, plak dapat menumpuk, mengeras dan mempersempit arteri, dan menghambat aliran darah ke jantung. Penyakit arteria koroner atau coronary artery disease (CAD) inilah yang pada dasarnya menuntun kepada sebagian besar serangan jantung.

Penyumbatan dalam satu arteri koroner atau lebih dapat menimbulkan serangan jantung secara tiba-tiba. Penyebabnya karena jantung meminta oksigen melebihi yang tersedia sehingga memicu serangan jantung. Mengapa? Apabila otot jantung tidak menerima oksigen untuk waktu yang cukup lama, jaringan di sekitarnya dapat rusak. Tidak seperti jaringan yang lain, otot jantung tidak mengalami regenerasi. Semakin lama serangannya, semakin banyak kerusakan pada jantung dan semakin besar kemungkinan meninggal.

Bahkan dalam arteri yang tidak terlalu sempit karena timbungan plak dan lemak, timbunan plak dapat pecah dan membentuk kerak darah atau trombus. Selain itu, arteri yang berpenyakit juga cenderung mengalami kontraksi otot secara mendadak. Sehingga, sekeping kerak darah dapat terbentuk di tempat kontraksi, melepaskan zat kimia yang kemudian mengakibatkan dinding arteri menyempit, memicu sebuah serangan jantung.

Jika sistem kerja dari jantung rusak, irama normal jantung dapat menjadi kacau dan jantung mulai bergetar dengan tidak menentu atau mengalami fibrilasi. Irama tidak normal ini disebut sebagai aritmia yaitu penyimpangan dari irama jantung normal. Hal ini akan menyebabkan jantung kehilangan kesanggupannya untuk memompa darah dengan efektif ke otak. Dalam waktu sepuluh menit, otak mati dan si pasien pun tidak tertolong lagi.

Selain penyakit jantung koroner yang disebabkan karena penumpukan lemak di dinding arteri, ada juga penyakit jantung lainnya yang disebabkan kelainan semenjak lahir. Misalnya jantung yang tidak sempurna, kelainan katup jantung, melemahnya otot jantung. Penyebab lain adalah bakteri yang menyebabkan infeksi pada jantung.




GEJALA SERANGAN JANTUNG


1. Adakah anda merasa sesak dada, sesak nafas, ataupun jantung berdebar.

2. Hentikan segera semua pekerjaan apa pun yang sedang di lakukan. Duduk atau berbaringlah sembari menarik napas dalam-dalam.

3. Segera hubungi saudara terdekat dan katakan Anda terkena serangan jantung.

4. Jika boleh, terus di hantar ke hospital.

5. Longgarkan pakaian yang ketat, termasuk tali pinggang. Pastikan anda berada dalam keadaan selesa dan tenang.

6. Ramai yang menyangkakan sakit di dalam dada hanya kerana gangguan pencernaan tapi sebenarnya tidak..Anda akan terasa tertekan di dalam dada anda selama 30 minit hingga 5 minit. 

7. Selama beberapa bulan sebelum serangan jantung biasanya penderita penyakit jantung sering merasa sangat lelah. Jangan menganggap gejala ini disebabkan oleh kurang tidur dan stres akibat pekerjaan.

8. Kebiasaanya, anda akan mengalami kekejangan otot secara tiba-tiba dan ini merupakan serangan kecil atau tanda2 serangan jantung. Serangan jantung ringan umum terjadi sebelum serangan besar beberapa hari kemudian.


Untuk info & order:
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga


Monday, December 2, 2013

Kurus Dengan Omega Guard


>> BAKAR LEMAK DENGAN OMEGA GUARD << 

bila cite bab kurus semua nak cepat je kan. Nak result yang PANTAS. Meh saya perkenalkan anda dengan OMEGA GUARD SHAKLEE..

Perumpamaan antara OMEGA GUARD & LECITHIN SHAKLEE.

Lecithin umpama naik kereta. Murah tapi kesannya lambat
Omega umpama naik kapal terbang. Mahal tapi kesannya cepat.

KENAPA OMEGA GUARD LEBIH CEPAT KESANNYA??

Bagaimana Asid Lemak Omega-3 boleh membantu mengurangkan berat badan?

Bagaimana Asid Lemak Omega-3 boleh membakar lemak?


Asid Lemak Omega-3 memberikan kesan positif pada metabolisme dan keupayaan badan untuk membakar lemak, selain itu ia juga turut memberi kesan kepadapenghasilan pelbagai hormon termasuk leptin.

Okay...apa plak leptin tu? 

Leptin adalah hormon yang memberi kesan kepada selera makan. Hormon leptin yang terdapat dalam tubuh manusia berfungsi menghasilkan sel lemak dan berperanan memberi amaran kepada individu sama ada tahap pengambilan makanan yang diambil sudah mencukupi atau berlebihan.



Berikut info ringkas tentang hormon leptin :


Leptin membantu mengawal selera makan dan metabolisme.
Leptin adalah sejenis hormon yang adipose-generated, yang bermaksud dihasilkan oleh lemak badan. 
Leptin menghantar isyarat kepada otak supaya menghadkan rasa lapar. 
Semakin rendah tahap leptin, semakin mudah seseorang itu berasa lapar. 
Rangsangan leptin mengurangkan aktiviti neuropeptida Y, iaitu neurotransmitter yang boleh mencetuskan refleks kelaparan. 
Neuropeptida Y pada tahap yang tinggi juga boleh mengurangkan pengeluaran tiroid, yang mana tiroid boleh memberi kesan yang negatif terhadap metabolisme.
Kesimpulannya, asid lemak Omega-3 membantu mereka yang sedang berdiet atau berhasrat untuk mengekalkan hatta menurunkan berat badan kerana kesannya dalam mengurangkan selera makan dengan meningkatkan hormon leptin yang mengawal tahap kelaparan disamping ia sendiri berupaya untuk membakar lemak.

Mengawal tahap kelaparan adalah antara perkara penting dalam kejayaan diet. Ramai yang 'tewas' dalam usaha untuk diet kerana gagal mengawal selera makan. Rasa lapar akan mendorong kita untuk makan. Apabila rasa lapar dapat dibendung, proses diet akan menjadi lebih mudah dan tidak 'menyeksakan'.

Walaubagaimanapun, perlu disedari..hanya dengan pengambilan asid lemak omega-3, berat badan tidak akan turun seperti magik..pengambilan makanan tetap perlu dikawal dan senaman tetap perlu diamalkan.
Kita ni selalu nak magik je..'Tinggg' terus nak jadi apa yang kita nak. Semua dalam hidup ini perlu pada usaha ! Kalau setiap kali makan melantak seperti tak makan sebulan..macamana nak kurus ???

Tips mudah untuk memastikan tahap leptin kekal tinggi dan menyimpan ketagihan di bawah kawalan adalah TIDUR LENA!! Semasa tidur, tahap leptin secara semulajadi meningkat !

Nak Kurus? Boleh. Yang paling penting dengan cara yang SIHAT ye. 

JOM BERUBAH KEPADA YANG LEBIH SIHAT.


------------------------------------------------------------------------------------------------
Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301





Jerawat Batu

Ha pagi ni ada yang bertanya pasal jerawat batu.. K lah, i cite sikit pasal jerawat batu nih...



Sape yg pernah ada jerawat ni tau betapa sakitnya jerawat ni kan.. huhuhu saya tk pernah ada lagi setakat ni Alhamdulillah .. tp ada kawan2 yang mengadu ada jerawat ni , kesian gak..

Punca2

Punca jerawat batu ni memang disebabkan banyak kotoran yang berlapik di bawah permukaan kulit kita kan..Tunjangnya pulak bersambung dengan sarang resdung yang bertempat di persekitaran tengkuk kita. Kawasan ni berupaya menyimpan stok2 kuman (wahaha stok gitu) sbb kawasan ini adalah tempat utama perjalanan antara dua hala : mulut- tempat makanan kita kunyah, tekak- tempat hancur dan lalu, pastu barulah dada(hati, jantung) dan last sekali perut- tempat proses . Dan yang tak best nya , ada nanah kan.. So ini  yang sy syorkan jika anda berminat utk mencuba produk Shaklee.. Belum cuba belum tau

Penyelesaian

1. Bcomplex

  • Perlu di tambah untuk dapatkan kulit yang cantik
  • Meningkatkan fungsi tubuh badan
  • Jika fungsi badan tidak berjalan lancar, so kesan dia leh nampak la pada kulit.Akhirnya, kulit nampak kusan dan tidak sihat.
  • Bcomplex mengangkut oksigen  ke kulit, dan dapat membantu menghalang pembentukan jerawat

2. Vitamin E

  • Memang dikenali sebagai vitamin untuk kecantikan kulit
  • Vitamin antioksidan yang effektif
  • Membantu melawan radikal bebas dalam badan
  • Radikal bebas adalah faktor utama berlakunya penuaan kulit dan vitamin E ni membantu meneutralkan radikal bebas ini
  • Menjadikan kulit muka lebih lembap dan berseri

3. Vitamin C


  • Vitamin antioksidan
  • Mengecutkan jerawat dan menghaluskan kulit
  • Membantu penghasilan kolagen
  • Mencerahkan kulit dan mengekalkan kelembapan kulit

4. ESP



  • ESP adalah soy protein di mana protein ini boleh memperbaharui sel-sel lama. Sel2 kita ni kadang2 dah lama kan... so untuk bentuk sel baru perlu ada protein. Yang paling best, untuk memudarkan parut jerawat

Berapa RM? Tak de bajet? Tak pe.. JOM PM saya supaya saya leh guide anda.. mana yang perlu anda ambil dahulu dan mana yang kemudian.. Jom2...



------------------------------------------------------------------------------

Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

Sunday, December 1, 2013

Luahan Ibu BEKERJA

Alhamdulillah.. closing november 2013 dah berakhir kan... InsyaAllah, bulan ni makin ramai yg mengikuti jejak langkah saya.. Walau kerja banyak.. tak kisah la, yang penting, saya tau apa yg saya nak.. Apa yg saya nak adalah bersama dengan suami dan anak2... Ha?? Tak lah..sekarng saya tinggal bersama mereka tp cuba anda kira eh..

6pagi         : Bangun dan kerja2 lain...
7.30 pagi   : Bertolak ke tempat kerja with my luvly Adwa Arman...
5.30 ptg    : Sampai di rumah (sah2 masa ni anak2 bermain di luar)
7.00 mlm   : Anak2 masuk ke rumah (Masa utk bersama mereka)
10.00 mlm : Dah tido dh mereka dan tinggallah saya untuk membuat tugasan yang lain.. (Paling2 tak pun kol
                   11mlm diorang tido)

Ha cuba la korang kira... berapa jam (1jam setengah + 4jam= 5jam setengah) di bundarkan jadi lah 6jam.. Boleh anda bayangkan 6jam daripada 24 jam tolak la bab2 tidur tu... TAPI kalau tak kerja camane lak nk teruskan hidup kan.. Saya tak mo lah hidup biasa2.. Saya pun ada keinginan jugak, nak tu, nak ni.. Sikit2 lagi anak2 pun berkeinginan itu dan ini.. Ha dah camane nak jawab???

Ya betul.. mungkin korang tak rasa apa yang saya rasakan.. Tak masuk lagi bab kena bawak kerja balik rumah kan... Tapi tak pelah.. yang tu bukan sokmo pun, jarang2 jerr... jerrrrr.... Wah luahan hati.. Saya tau di mana saya akan berada lagi 2 tahun, InsyaAllah jika di panjangkan umur.. Semua nya kerana FAMILY...

BERAKIT RAKIT KE HULU
BERENANG RENANG KE TEPIAN
BERSAKIT SAKIT DAHULU
BERSENANG SENANG KEMUDIAN

--------------------------------------------------------------------------------------
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga


Wednesday, November 13, 2013

Nutriferon

N U T R I F E R O N= IMMUNE BOOSTER


Jom Baca KEBAIKAN/KHASIAT Nutriferon:


★ Melindungi terhadap influenza #

- ia mengimbangi reponses imun alahanalam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan olehpelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan daninfluenza.

★ Meringankan tekanan dan kelesuan#

- membantu mengatasi kelesuanyang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.

★ Kelewatan Penuaan#

- formula unik Nutriferon merangsang pengeluaranmacrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat.Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

★ Masalah Menopaus #

- Membantu masalah yang timbul kerana menopausseperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalahlain.

★ Membantu masalah PMS#

- Terbukti secara klinikal untuk meningkatkangejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitumenstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan,masalah tidak dapat tidur dan mood swing.

★ Menguatkan sistem imun dalam 3 hari #

- ia adalah satu-satunya
interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferonmampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan denganmenghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.

★ Melawan kanser dan tumor#

- interferon semulajadi mengandungi polisakaridaaktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dansel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatankemoterapi.

★ Mengurangkan jangkitan pesakit Hepatitis B & C #

- keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C




-------------------------------------------------------------------------------------------

Untuk info & order:
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga

Tuesday, November 12, 2013

Nak Kulit Cerah ????


6 Jenis Makanan Cerahkan Kulit 
===================

1. Tomato - Kajian menunjukkan responden yang mengambil puri tomato sebanyak lima sudu dalam tempoh 3 bulan memiliki perlindungan 25% lebih byk terhadap pancaran sinaran matahari
2. Strawberi - Segelas air strawberi mengandungi 130% vitamin C iaitu zat yang kuat untuk meningkatkan pengeluaran serat kolagen. Kolagen berfungsi untuk membantu kulit stabil dan lembut. Semakin byk vit C yang diambil, semakin sedikit garis-garis halus muncul di kulit.
3. Salad - Setiap 6 helai daun salad mengandungi 100% vitamin A yang berfungsi untuk meremajakan kulit.
4. Telur - Mengandungi lutien dan zeaxanthin yg berfungsi utk mencegah kerosakan kulit akibat sinar ultra lembayung
5. Epal - Kulit epal byk mengandungi quercetin iaitu antioksidan yg berfungsi utk melindungi kulit dr pancaran sinar ultraviolet(penyebab kanser kulit)
6. Soya - Makanan yang kaya dengan isoflavon. Sebuah penyelidikan mendapati bahawa kedutan halus dan ketegangan kulit akan meningkat apabila wanita berusia 30 hingga 40tahun

7. ESP - Sudah semestinya ESP Shaklee.. Jom tgk gambar di bawah...


-------------------------------------------------------------------------------------------

Untuk info & order:
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga

Masalah Kegatalan Dan Keputihan

"Kak sy ada masalah gatal2 yg kronik dkt MISS V.. GATAL GILER!!.. sy garu sampai luka2 jadinya.. habis kulit sy jadi hitam2.. lepas tu sy ada keputihan n ada bau sket. dah mcm2 ubat sy try..MEMANG TAK HILANG KAK!! akk boleh tolong sy x"? 

Agak biasa wanita mengalami masalah keputihan dan masalah ini membimbangkan.Jom baca sedikit info yang bermanfaat berkaitan dengan masalah keputihan di kalangan wanita.

PENYEBAB/PUNCA
**************
Sejenis kulat (jamur) yang dikenali sebagai candida albicans. Keputihan yang disebabkan oleh candida albicans dikenali dengan vulvovaginal candidiasis.
Kerap berlaku kepada gadis dan juga wanita dewasa

Simptom umum yang biasa dapat dikesan adalah
********************************************
->rasa gatal teramat sangat pada bahagian luar faraj
->kemerahan dan terkadang bengkak pada bahagian labia majora (bibir luar kemaluan)
->pengeluaran cairan daripada faraj yang berwarna putih dan ->berkeladak serta berketul-ketul menyerupai susu basi
->Penghidap mungkin juga mengalami rasa sakit semasa hubungan seks
->Sakit masa buang air kecil

INFO
****
Dalam keadaan normal, kehadiran candida albicans dalam tubuh manusia tidak menimbulkan gangguan. Gangguan hanya akan muncul apabila keseimbangan populasi flora normal ini mengalami perubahan.

Perubahan keseimbangan flora normal dalam faraj terjadi kerana pengambilan ubat perancang kehamilan, menstruasi, semasa hamil, membasuh bahagian faraj dengan sabun atau pencuci faraj secara berlebihan. Ini dapat menyebabkan perubahan hormon yang akhirnya akan mempengaruhi keasidan pH pada bahagian faraj. Adanya perubahan pH ini akan mempengaruhi keseimbangan flora normal yang ada di dalamnya dan menyebabkan flora yang tidak normal membiak secara berlebihan.

MACAM MANA NAK SETELKAN MASALAH KAT ATAS NI???
********************************************* 

Jom cuba produk SHAKLEE 

Alfafa untuk keputihan :





Nutriferon :


-----------------------------------------------------------------------------------------


Untuk info & order:
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga

Saturday, November 9, 2013

Anak Sulung

Malam ni terasa nak share benda lain lak.. Terbaca tadi dan betul2 memberi kesan.. huhuhuhu Love u Adwa Arman 

KESALAHAN YANG TIDAK DISEDARI : Tidak berlaku adil kepada anak SULUNG

ANAK SULUNG APAKAH MEREKA BERMASALAH???

Anak sulung...anak sulung....Sedarkah kita anak sulung sering kita aniayai secara sedar atau pun tidak?

Anak sulung adalah anak yang lahir dari semangat cinta dan kasih yang mendalam. Semangat seorang ibu yang mendapat anak sulungnya tentu sangat berbeza. Perasaan dan sifat keibuan yang ada padanya dicurah sebanyak dan sedapat mungkin pada si anak sulung. Anak sulung diberikan apa saja yang baik-baik, ditatang bagaikan minyak yang penuh...........tapi sebelum datangnya anak yang kedua.

Apabila mengandungkan anak yang kedua, perhatian si ibu kepada anak sulung sedikit kurang. Anak yang sulung menyedarinya seawal kandungan si ibu 4 bulan lagi. Apatah lagi jika si ibu tadi bekerja dan dalam masa yang sama menguruskan keperluan rumahtangga selepas waktu bekerja. Dalam konteks ibu bekerja, mengandung dan memberikan perhatian kepada si sulung, tentunya akan ada perkara yang akan terlepas pandang. Ada keperluan dan rutinnya yang akan berubah ...dan si sulung akan menyedarinya dan menguatkan diri sebagai satu pengalaman baru menjadi yang sulung.

Apabila si adik muncul di sisi, walau apa cara sekalipun si sulung perlu menyesuaikan diri pada yang mungkin dianggap pesaing, atau teman atau apa-apa lagi dengan naluri diri menyayangi si adik ini. Cuba anda membayangkan keadaan si sulung. Percayalah, ada yang dapat menyesuaikan diri menyayangi adik tetapi ada juga yang sering merenggek, cuba memberitahu perasaan diri tentulah kepada si ibu yang selalunya tak mengerti...

Waktu terus berlaku, diri si sulung semakin membesar, tugas si ibu semakin bertambah. Jangan nafikan....mesti pada masa ini, tangan si sulung sangat bernilai. Si sulung mula mengambil alih sedikit tugas-tugas membantu, juga pada masa yang sama si ibu yang kepenatan mula bertukarlaku. Nak garang masa inilah kan. Di minta diambilkan cawan dan si sulung pun terpinga-pinga, banyak betul kosa kata ibu ni yang aku tak tahu rupanya. Hah! singa, naga, harimau tetapi selalunya tarzan mula hidup bersama-sama, mula memainkan peranan. Kesian si sulung...selalunya tidak faham kehendak si ibu. Bahasa sayang mula bertukar menjadi ayat-ayat suruhan yang banyak.

Si sulung mesti tahu...kau yang sulung mesti tahu! Sedarkah kita akan kosa kata anak sulung kita pada masa ini... Betulkah mereka faham akan apa yang kita sampaikan, yang selalunya kesalahan mereka membuahkan kemarahan kita. Harapan si ibu terlalu tinggi. Pukul....siapa tidak pernah memukul anak sulung mereka. Suruh...Marah...Pukul....rutin baru dalam hidup si sulung itu.

Apa jadi kepada anak kedua???????? Play save mak! I always do....

Anak kedua di mata kebanyakkan ibu adalah anak yang selalu lebih baik dari yang sulung. Lebih mendengar kata, lebih alert, lebih faham, lebih segala-galanya. Kalau disuruh anak yang sulung mandi, anak kedua akan buat dulu. Di suruh membuat kerja rumah...anak kedua akan berkata dia dah siap pun. Si sulung..tahan untuk dimarah bahkan tahan juga untuk dipukul. Itu bahasa biasa ibu kepada saya, yang sulung.

Anak kedua lebih memerhati lebih melihat penderitaan yang sulung apabila dimarah dan dipukul. Tentu pendekatannya adalah untuk menyelamatkan diri agar tidak kena seperti yang sulung. Si ibu pula, ibarat jika sukakan pasukan JDT, busuk macamana pun suka juga. Ibarat kata jika bencikan TRW, bagus macamana pun tidak bermakna. Itulah nasib si sulung dengan para pesaingnya, adik-adiknya.


Berikanlah harapan baru kepada si sulung. Fahamilah mereka. Ceriakanlah hidup mereka.

Kaulah cinta ibu dan ayah, yang sulung...

(respon sebuah artikel : adil jangan dipukul)
Posted by Ibu Miah at 02:53


----------------------------

Jika anda ingin membeli dengan harga yang lagi murah, bolehlah menjadi ahli Shaklee.. Jom isi borang DISINI.. Nanti Shiela akan call/sms/whatsapp anda....
Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah**

Friday, November 8, 2013

Syampu Shaklee Terbaik



Kebaikan set penjagaan rambut ProSante Shaklee


Long Lasting Finishing Spray


a) “Medium hold” memastikan gaya rambut tidak berubah
b) Memberikan perlindungan UV
c) Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut

Revitalizing Shampoo


a) Melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
b) Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
c) Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya

Purifying Shampoo


a) Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
b) Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
c) Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur

Replenishing Conditioner


a) Perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
b) Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
c) Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi

Lightweight Conditioner


a) Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
b) Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
c) Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus

Nourishing Scalp Treatment


a) Menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
b) Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
c) Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
d) Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya.
e)Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak.
f) ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.

--------------------------------------------------------------

Untuk info & order:
Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga

Tuesday, November 5, 2013

TIADA ALASAN UNTUK BERJAYA

BACA KISAH INI DAN RENUNGKAN SEMUA KEMUDAHAN ADE DI SEKILING KITA...TIADA ALASAN LAGI UNTUK KITA TERUS BERJUANG HINGGA BERJAYA JIKA INGIN MENGUBAH CARA HIDUP
Ini Kisah Beliau : Senior Coordinator Ayu
Ayu berasal dari sebuah kawasan pedalaman di Sarawak. Ayu berusia 24 tahun. Beliau bukanlah seorang yang berpelajaran tinggi. Pelajaran pun setakat Tingkatan 5 sahaja. Beliau berhenti belajar bukan sebab tak pandai, tapi disebabkan jodohnya datang awal.
Selepas kahwin beliau menjadi suri rumah sepenuh masa. Masa mula mula kahwin, mereka hidup susah. Husband beliau pun pada waktu itu kerja biasa biasa sahaja. Alhamdulillah, setelah berhempas pulas akhirnya suami Ayu diterima masuk untuk sambung belajar di UPSI bagi menjadi seorang guru.
Di kampung halaman, Ayu hidup dalam keadaan yang serba kekurangan. Beliau mengandung. Ditakdirkan Allah, beliau mendapatkan produk Set Bersalin Shaklee daripada Kak Ira. Beliau kenal Kak Ira pun hanya melalui internet sahaja. Langsung tidak pernah berjumpa.
Di sinilah beliau mula membaca kisah Kak Ira yang menjalankan perniagaan Shaklee. Beliau menyatakan minat kepada Kak Ira untuk cuba buat bisnes Shaklee.
"Kak Ira, saya nak buat bisnes Shaklee la. Saya dah guna set bersalin dan menyusu, saya rasa sangat berkesan. Kalau saya nak jadi agen Shaklee macam akak, boleh tak?" Ayu bertanya kepada Kak Ira.
"Kalau nak join Shaklee boleh, pendaftaran berharga RM65. Atau Ayu boleh beli barang berharga RM650, nanti Ayu dapat free membership" Kak Ira membalas.
"Kak, saya tak ada duit sekarang ni. Macam mana saya nak buat bisnes Shaklee ni?" Ayu memaklumkan kepada Kak Ira dalam kesedihan.
Melihat keadaan ini, Kak Ira membantu untuk memudahkan Ayu menjalankan perniagaan Shaklee ini. Kak Ira minta Ayu mencari pelanggan produk Shaklee bernilai RM650 terlebih dahulu. Kemudian, Ayu akan mendapat free membership. Kiranya, Ayu akan memulakan perniagaan tanpa sebarang modal. Guna modal orang lain sahaja.
Di sinilah segalanya bermula. Ayu sangat susah pada waktu itu. Beliau tidak ada laptop sendiri. Di rumah, Ayu terpaksa berebut laptop dengan suaminya. Suaminya pula sibuk dengan tugasan dan asignment sebagai seorang guru.
Nak ditambah cerita, internet pun mereka tak ada di rumah. So, ada kalanya mereka 'tumpang-tumpang' wifi dari sekolah yang terletak bersebelah dengan rumah mereka.
Ayu mula menjalankan perniagaan Shaklee menggunakan Facebook.
Ayu terpaksa create account FB yang baru sebab beliau malu. Malu kepada ahli keluarga dan kawan kawan yang memandang rendah kepada beliau kerana tidak menyambung pelajaran ke tahap yang lebih tinggi. Beliau malu kalau saudara maranya tahu beliau dah buat bisnes.
Dari bawah beliau bermula. Tanpa mengenal erti jemu. Beliau memberikan segalanya untuk memperkembagnkan bisnesnya.
Ada kalanya, akibat wifi di sekolah di tutup, beliau terpaksa pergi ke cyber cafe di kampungnya. 2 jam sekali beliau akan ke cyber cafe. 2 jam sekali beliau akan ke cyber cafe. Anaknya yang masih kecil ditinggalkan kepada ibunya di rumah. Ayu ke CC sebab nak update status Facebook. Ayu ke CC sebab mengharapkan ada sorang dua customer yang PM nak order barang daripada beliau.
Jika ada rezeki hari itu, adalah. Jika tidak, Ayu perlu menunggu pada hari esok pula.
Semua ini terpaksa dilakukan bagi memulakan bisnes Shaklee. Allahuakbar. Sampai begitu sekali Ayu sanggup buat untuk mengubah kehidupan.
Pada Peringkat Awal Menjalankan Perniagan
Semasa memulakan bisnes Shaklee ini, Ayu tanya Kak Ira, "Kak, bulan ni Ayu nak bonus RM100 sahaja. Apa yang Ayu nak kena buat?"
Kak Ira berkongsi apa yang perlu dilakukan untuk nak dapat bonus RM100.
Pulun punya pulun, bulan pertama Ayu dapat bonus dari Shaklee sebanyak RM100. Kak Ira share dengan Ayu yang Kak Ira pada waktu tu dapat bonus RM1600. Mengalir air mata Ayu.
Seumur hidup Ayu, itulah kali pertama beliau merasai duit hasil titik peluhnya sendiri. Perjuangan selama sebulan tetapi hanya memperoleh RM100 cukup memberi erti yang besar kepada Ayu.
RM100 mungkin kelihatan kecil buat kita. Tapi amat besar nilainya buat orang susah seperti Ayu.
Duit bonus bulan pertama Ayu belanja suami dan emaknya.
Semasa beliau berkongsi, air mata beliau mengalir. Air mata saya pun berlinangan. Ayu sangat bersyukur pada waktu itu. Beliau bersyukur dengan RM100 yang Allah berikan itu.
Sebelum itu ibu Ayu selalu sindir Ayu di rumah, "Tu la, dulu mak suruh sambung belajar tak nak. Kan dah susah sekarang."
Keadaan bertambah parah bila Ayu duduk di rumah dan selalu pula berfacebook. Sebenarnya, emaknya tak faham melalui Facebook itulah Ayu buat bisnes Shaklee.
Hari berganti hari, bulan berganti bulan kini sudah lebih setahun Ayu berjuang dalam bisnes Shaklee. Kehidupan beliau sekarang dah berubah.
Sekarang ibu Ayu sangat bangga dengan Ayu. Jika dulu bila orang tanya Ayu buat apa, ibu Ayu malu. Malu kerana Ayu hanya duduk di rumah sahaja.
Sekarang ibu Ayu dengan bangganya cakap, "Ayu sekarang duduk rumah saja. Tapi Ayu buat bisnes online."
Alhamdulillah, sekarang Ayu sudah memperoleh pendapatan 5 angka sebulan. Dah berbelas ribu Ayu dapat sebulan. Ya, inilah perjuangan dalam mengubah kehidupan.
Semuanya hanya melalui bisnes Shaklee secara online menggunakan Facebook sahaja.
Kisah Ayu sangat memberi motivasi dan inspirasi kepada saya. Dan memberi inspirasi kepada semua yang mendengarnya.
Ayu menasihatkan kami semua untuk banyak bersabar. Teruskan berusaha dan jangan berhenti. Susah macam mana pun, teruskan juga. Kesusahan yang orang lain hadapi tak sesusah kesusahan yang Ayu hadapi.
Insya Allah, Ayu sekarang dalam proses mencipta rekod dalam Shaklee sebagai Master Coordinator termuda. Insya Allah, pada usia muda sekarang, saya rasa Ayu tak jauh dari mencapai apa yang beliau impikan.
Pada waktu itu, insya Allah pendapatan beliau sekitar RM30k-RM50k sebulan.
Kami yang mendengar perkongsian Ayu semuanya tersentap. Apa lagi alasan yang hendak kami berikan. Kami semua mempunyai laptop sendiri. Di rumah ada internet. Di telefon ada internet. Semuanya dah tersedia.
Yang membezakan Ayu dan orang lain adalah semangat kental dalam diri Ayu yang tidak pernah berputus asa.
Saya rasa, kalimah penutup Ayu yang menyentapkan kami semua. "Kejayaan itu tak semestinya semata mata sebab ada sijil"
Yes, tersangat betul. semua orang boleh berjaya kalau kita memilih untuk berjaya. Kalau Ayu, seorang yang tinggal di kawasan pedalaman Sarawak mampu melakukannya, apa lagi alasan kami untuk tidak berjaya sepertinya.
Semoga kisah ini memberi inspirasi kepada kita bahawa, "Untuk berjaya, kita mesti rajin berusaha. Berikan 100% komitmen. Insya Allah, pasti berjaya."
Saya tidak mengenali Ayu in person. Sebelum pulang, saya berjumpa dengan beliau dan mengucapkan tahniah kepada beliau. Mana mungkin saya tidak ucapkan tahniah kepada insan sehebat Ayu.
"Ayu, saya ucapkan tahniah kepada Ayu. Saya doakan agar Ayu berjaya dalam Shaklee. Berjaya di dunia dan berjaya di akhirat."
Itu doa yang ikhlas dari saya kepada beliau.
Saya benar benar mahu melihat beliau berjaya mengubah kehidupan keluarganya. Saya benar benar mahu melihat beliau berjaya sebab saya mahu beliau buktikan kepada orang ramai bahawa nak berjaya tak semestinya mesti ada sijil.
Sama samalah kita doakan Allah mudahkan urusan beliau dalam perniagaan yang beliau jalankan. Tolong yer kawan kawan. Doakan kejayaan Ayu. Walaupun saya tak kenal beliau. Tapi saya suka kisah beliau. Dan saya berhajat sangat nak melihat beliau berjaya dalam perniagaan ini.
Mudah mudahan, segala impiannya akan tercapai. Dipermudahkan hidup di dunia dan di akhirat.
Wassalam

Copy dari blog SID...sungguh menyentuh perasaan...
Untuk info & order: Shiela Nasyrah Shaklee Independent Distributor ID 927736 sms/whatsapp: 012-9080301 fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga


Collagen Powder

Assalamualaikum.. Selamat pagi....

Mesti semua nak tahu apa fungsi- fungsi Collagen Powder ni..Jom kita baca..


Fungsi-Fungsi Collagen Powder Shaklee



  • Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan- Collagen merupakan komponen utama dalam kulit kita.Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru,membantu memelihara keremajaan kulit,melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya.Collagen juga effective untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

  • Memulihkan masalah kulit- Apabila Collagen disuntikan kedalam kulit yang terluka,ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Collagen sangat efektif untuk memulihkan parut,pengecutan ephithelium,kedutan dan garis-garis halus

  • Mencantik dan Menyuburkan Rambut- Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut.kandungan collagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis,rambut dan kuku.Kekurangan Collagen menyebabkan rambut kering dan bercabang,manakala kuku menjadi  kusam dan mudah pecah.

  • Menegangkan Payudara-Kesan Collagen untuk menegangkan payudarasudah pun diketahui umum.Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemakyang berperanan sebagai penyokong  bagi pembentukkan payudara.Collagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

  • Menguatkan Tulang- Penyatuan Collagen yang secukupnya amat penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat.Oleh itu Collagen juga dikenali sebagai Kerangka tulang.Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah punca daripada kehilangan Collagen yang membentuk 80% daripada jumlah  kepadatan tulang sedangkan kalsium,magnesium,fosforus hanya 20%.Pengambilan Kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan Collagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat melambatkan osteoporosis.

  • Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi- Collagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukkan sel-sel baru.Dengan fungsi ini,ia secara efective dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun,membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

  • Melambatkan proses penuaan Kulit-Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk,kandungan Collagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu,kulit menjadi kering dan kusam.Pengambilan Collagen yang berterusan dapat membantu kulit untuk mengimbangkan semula Collagen yang berkurangan

Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301


GLA

GLA COMPLEX MENGATASI :

**MASALAH SENGGUGUT
**MEMBANTU CEPAT HAMIL
**MENDAPATKAN KULIT SIHAT & BEBAS JERAWAT
**MENURUNKAN PARAS KOLESTEROL
**ANTI-PENUAAN

✰ Bagaimana GLA Complex membantu mengatasi masalah senggugut?

GLA Complex menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala,mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

✰ Bagaimana GLA Complex membantu cepat hamil?

GLA Complex membantu seorang wanita menghasilkan cairan serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Cairan ini yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. 

✰ Bagaimana GLA Complex membantu mendapatkan kulit yang sihat & bebas jerawat?

GLA Complex bukan sahaja baik untuk kitaran haid dan menstabilkan hormon badan wanita tetapi juga anti inflamasi dan boleh merawat kulit muka dari dalam. Kandungan minyak borage di dalam GLA Complex ini boleh melembapkan muka dan merawat jerawat terutama yang ada jerawat batu serta yang ada masalah kulit muka kering dan kasar. 

✰ Bagaimana GLA Complex membantu menurunkan paras kolesterol?

GLA Complex pada asalnya bukan produk untuk kurus tetapi kandungan omega 6 di dalamnya membantu membakar lemak dan menghadkan selera makan kita. Ambil GLA Complex sebelum tidur supaya lemak dibakar ketika kita tidur. 

✰ Bagaimana GLA Complex bertindak sebagai anti-penuaan?

GLA Complex baik untuk kesihatan, melembutkan dan menganjal kulit. Digunakan secara meluas dalam kosmetik, kerana kombinasi omega 3 dan omega 6 asid lemak menyuburkan epidermis. Tinggi dalam asid salisilik, minyak borage digunakan secara meluas dalam kosmetik sebagai anti-jerawat dan anti-septi




Jika berminat untuk membeli terus dari Shaklee boleh klik gambar di bawah ni ye.. Pembelian ni boleh menggunakan kad debit atau kad kredit anda...
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=51e99940fd54d7566cb8e00b9e029bb9



Jika anda ingin membeli dengan harga yang lagi murah, bolehlah menjadi ahli Shaklee.. Jom isi borang DISINI.. Nanti Shiela akan call/sms/whatsapp anda....


Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah/Pasir Mas/Machang/Kota Bharu**